ianuarie 08, 2008

Crăciunul vechi, nou; contează?

Crăciunul
Ieri a fost Crăciunul pe stil vechi, am primit o felicitare: "Crăciun Fericit" spunea în felicitare. Excluzând faptul că am o suspiciune deosebită faţă de sărbătorile religioase, dar am fost surprins de felicitare, eu sărbătorisem Crăciunul pe 25dec (prima dată în viaţă pe stil nou) şi prima idee care mi-a venit a fost: Crăciunul a fost deja oameni buni, demult lumea l-a uitat;
deci: în interior eu am sărit în apărarea Crăciunului pe stil nou, ceea ce m-a mirat.
Restul sărbătorilor le voi ţine în continuare pe stil vechi, inclusiv ziua mea de naştere, care este exact de Sf. Petru şi Pavel (n-are nici o legătură cu qonvingerile mele religioase; din obişnuinţă şi comoditate voi face chestia asta).
Sincer, îmi place că m-am nascut pe 12iulie, de Sf Petru şi Pavel, dacă ar fi să modifice biserica din Moldova calendarul religios, eu aş vrea să lase sărbatoarea asta la data veche: 12iulie, cel putin nu e într-atât de comercială cum e Crăciunul, ca să nu mai vorbesc de Sf. Vasile care s-a demodat şi l-au uitat toţi, l-au rebotezat în numele comerţului: revelion.
Cucks.

7 comentarii:

Unknown spunea...

cui ii trebu sarbatorile astea? oricum toti murim. nu, dar serios, cui? ce explicatie ai pentru asta?

Unknown spunea...

He he, sarbatorile, Spio, fac parte din imaginatia oamenilor, daca ai un an intreg, inseamna ca tre sa-l umpli cu ceva; plus ca: e distractiv, e antrenata si piata de consum, oamenii mai scot bani de la ciorap, banca, etc.
Chiar si tu erai entuziasmat de revelion, ca l-ai sarbatorit interesant
Eu miros niste inclinatii leniniste in antipatia ta pentru sarbatori, recunoaste repede ce te macina.

Unknown spunea...

bai eu am fost entuziasmat pentru ca mi-am revazut prietenii si a fost muzica, superba. nimic mai mult. chiar cand ma duceam acolo, era ca si cum m-as fi dus la just a party. da de partea leninista, nu stiu ce sa iti zic.
de fapt cand ti-am dat intrebarea cu sarbatorile. ma asteptam la ceva mai personalizat, mai cald, referitor la raspunsul tau. dar ma rog, de la tine poti sa te astepti la orice. orice in limitele tale.
sa stii ca esti un stimulent pentru mine. eu iti scriu aici, dar gandurile curg si curg. si nu reusesc. mai bine dau un enter. pentru ca nu o sa mai vreau sa-l dau. sau o sa incep sa ma dezbat.

Anonim spunea...

Interesant,si spio si jimara au niste conceptii foarte diferite, in compartie cu a intregii "noastre" societati, despre sarbatori.Incercam sa-l conving, macar pe spio, ca ziua de nastere e faina, craciunul e frumos, privit macar ca o zi de reuniune a familiei sau ca o zi libera de la servici, nu am reusit:( Din punct de vedere religios sarbatoresc doar Pastile si mi se pare ca e o atmosfera deosebita atunci(probabil fals creata de oameni), dar e placuta.In fond, toate sarbatorile nu-s decat traditii, pentru nereligiosi si nu vad nimic rau in faptul de a te simti bine intr-o zi libera.Daca e sa gandesti ca spio, ca oricum toti murim, atunci te inchizi intr-o camera, te asezi de pat, iti iei frumusel o lumanare si astepti 80 de ani fara sa te bucuri de Pamantul asta.aaa..cum ti se pare perspectiva?

Unknown spunea...

eu cred ca sa gasesti asa solutii, gen (sa te inchizi n camera si sa-it astepti moartea) sunt boli sociale, care iti ofera unica iesire din sistem. dar eu nu la asta ma refeream nu la moarte din cauza problemelor, ci la ceva final. cel mai important ca e spus pe o tonalitate de gluma. cine nu intelege, nu intelege.
si nu sunt contra sarbatorilor, doar incercam sa mai scot niste motivari, explicatii si opinii. inevitabila este implicarea mea in asta. in toata treaba asta.

Anonim spunea...

Mey, dar oameni religiosi nu se plimba prin bloguri, poate primeam si eu o info m interesanta :)... e tare chestia cu "antrenata piata de consum" :). Copilul acela din sat (moldova, maramures) care se plimba in costum national si colinda si care crede ca: Cat de rau tre sa le fie la astia mari, nici cu colindul nu mai pot umbla! . Interesant ce va raspunde el la "antrenata piata de consum".

Unknown spunea...

mosteniri culturale Tieer, nu-i nimic rau in asta, cu aceasta ocazie ne mai relaxam si noi intr-un mini concediu.