iulie 08, 2008

Incetati sa va bateti copiii in speranta ca vor "auzi" mai bine

In drum spre brutarie am ramas masca la o scena in care "tatal", cu greu s-a abtinut sa lustruiasca asfaltul cu "fiul" sau iubit, era ora 5, normal, stiri de ora 5 in direct, la fix.
L-a oprit insa strada, faptul ca se afla intr-un loc public l-a blocat si nu a reusit sa-si manifeste sentimentele profunde fata de copilul sau, care avea vreo 12-13 ani.
Scena a fost consumata foarte rapid si mi-a clatinat si mie picioarele, eram la vreo 10 metri distanta.

Peste 2 minute am ajuns sa stau in rand la paine, exact in spatele copilului care era sa ia o bataie in plina strada, cum numai acasa a vazut. Ma uitam atent la el, a cerut 6 paini (probabil ca sunt mai multi acasa) si vedeam cum i se umfla cutia toracica foarte rapid, necatand la incercarile lui repetate de a-si stapani respiratia, puţea a frică.

Acest caz mi-a adus aminte de copilarie, cand aveam prieteni care atunci cand isi manifestau spiritul ludic sau ambitiile copilaresti, fara autorizatie parinteasca, instinctual, isi luau o bataie apriga; inclusiv fiul cel mai mic popei, care cred că era cel mai exploatat copil din mahala.
Cu ocazia asta am răscolit niste colectii de spoturi ale diferitor campanii sociale, care au incercat sa aduca in atentia societatii violenta in familie, gravitatea acestui fenomen, si sa genereze un comportament uman fata de "oameni".
Trei spoturi: primul semnat McCann Romania, al doilea Saatchi & Saatchi worldwide, iar al treilea habar n-am de cine e facut, desi e cel mai bun...



14 comentarii:

Anonim spunea...

eu am văzut o altfel de scenă, în care tatăl şi fiul său de vreo 7-10 ani stăteau lângă o alimentară. El soarbe un gât, se şterge la gât şi îi dă fiului!!! Ăla, desigur, bucuros o dă pe gât repede...

Unknown spunea...

sorbea alcohol cu pofta si i-a dat si lu fiisu?

Anonim spunea...

da! :X

Unknown spunea...

avea nevoie de o bita de baseball peste scafirlie...

* spunea...

violenta total prosteasca sau incompetenta de a fi parinte, nu-mi explic carui fenomen se datoreaza:o mamica tanara duce de mana un copil(aprox 3 ani), si mergand repede, copilul atingea doar cu varfurile degetelor pamantul.La intrarea grabita in metrou mama isi bruscheaza copilul si asta impiedicandu-se cade cu un picior in spatiu dintre peron si tren. Mama il trage violent de mana si ii da 2 palme la fund. Fenomenal ,dar copilul n-a scos nici un sunet. Presupun ca era obisnuit cu acest tratament.Cea mai urata parte e ca, era atat de mic copilul incat incapea in intregime prin acel spatiu. cata lipsa de... responsabilitate

Anonim spunea...

Lumea la noi e tare chinuita si se razbuna pe copii. Ca daca ar fi mai multa dragoste intre parinti, si copii ar simti-o din plin. Cel mai strasnic e cind intr-o societate toata lumea stie cum trebuie de educat copii, dar putini stiu cum s-o faca corect. O palma la buci nu strica la momentul potrivit si cind e bine argumentata. Mai rau e cu copii mici care nici nu inteleg pentru ce incaseaza.
S-apoi ne trezim cu efectul bumerangului. La batrinete...cineva va suferi tare.
Opa, ma opresc aici :)

Unknown spunea...

nici macar o palma la cur nu e justificata, niciuna, never, ever! BLEA oamenii astia care se cred maturi nu inteleg nici o PULA in lumea asta: pur si simplu nu ai dreptul sa-l lovesti, fie ca e vorba de copii, femei, sau barbati care-s maltratati (exista si asa ceva, doar ca spoturi despre ei nu se prea fac).!!!

Anonim spunea...

dar oare nu e la fel de damnbil k ai stat si asistat ca la un show,si n-ai schitat un gest?k doar esti barbat..stiu ca nu asa e extirpat fenomenul,dar e ca si cu cersetorii,pcatura cu picatura se umple marea..

Unknown spunea...

eu am asistat la o tentativa, sunt 2a lucruri diferite.

Anonim spunea...

mda,si eu am asistat la o tenativa a unuia de a da foc la pisica,da aia nu inseamna ca nu i-am dat una dupa ceafa.whatever.ideea e k subiectul e arhicunoscut si dureros.poate mi-ar fi placut sa vad un articol in care sa aud ca ai facut sau cineva a facut ceva in privinta asta.

Unknown spunea...

poate ca o sa fie bine daca n-o sa-ti bati tu copii cand o sa-i ai, asta tot o sa fie un inceput.

Anonim spunea...

"nici macar o palma la cur nu e justificata, niciuna, never, ever!"

Pashuncik, iaca dupa cuvintele acestea tocmai mi s-a inveselit inima. Acum is sigura ca macar o persoana in lumea asta e determinata sa nu-si loveasca deloc projenitura. ;)

Anonim spunea...

Buna si actuala tema.

Unica ce lipseste aici, la post, dar in special la comentarii, e ca fiecare sa spuna daca este parinte si cati copii are... Eu am 2 baieti si ii inteleg pe toti care se expun aici.

Anonim spunea...

Dragi parinti,daca aveti copii de genul mentionat in titlul de mai sus,BATETII,cu ce aveti la indemana:cu palma,nuiaua,cureaua{cea mai indicata}biciul,dar doar la fundul gol,caci in alte locuri poate fi periculos.nu va fie mila cate 20 de lovituri de curea in fiecare saptamana este de ajuns.BATAIA E RUPTA DIN RAI.
CEL MAI IMPORTANT!
Chiar daca nu aveti copii ca cei mentionati in titlu,dar sunt putin obraznici sau chiar deloc este indicat de protectia copilului sa le dati cate 5 lovituri de curea la fiecare sfarsit de saptamana,ca sa nu va ajunga impertinenti si obraznici pt. Ca se bazeaza ca dumneavoastra nu-i bateti.BATAIA ESTE RUPTA DINRAI.