decembrie 01, 2007

Aboliţi UNIREA

Am plăcere de a aprecia măreţia sărbătorii naţionale direct din pat, am tot auzit despre istoria UNIRII, mod de sărbătorire, lipsa simbolurilor spirituale în cazul acestei sărbători, bla bla bla, toţi în principiu încearcă să creeze un program cât mai coerent pentru tv, să facă audienţă, chestie legată de broadcast.
Eu însă mă gândeam la varianta anti, undeva o imitaţie a celei prezentate de Valugi prin luna septembrie, dacă nu mă înşel: Eu propun un anti-1dec, că şi aşa UNIREA nu e completă, aşa că nici sărbătoarea nu e pe măsură să mă satisfacă. Dacă Moldova nu e cu România, apoi despre ce Românie Mare mai poate fi vorba? Ca să nu mai menţionez sudul Basarabiei, nordul Bucovinei, Ţinutul Herţa.
Dintr-un impuls pseudo-naţionalist, mă declar anti-1dec, nu-i corect pentru prostia prostimii să fie muşamalizate ideatic lipsurile teritoriale.

5 comentarii:

Anonim spunea...

Ai dreptate, nu m-am gandit pana acum ca Unirea nu ar fi "completa", de fapt nu am stat sa judec mai mult decat ceea ce mi s-a inoculat in scoala , fara sa gandesc mai departe si mai ales fara sa privesc mai departe.

Anonim spunea...

binnili invinge.....!!!!!!!!!!!!!

Unknown spunea...

He he, dap aici nu-i vorba de bine sau de rau, e vorba de bullshit, pseudo-identitate, pseudo-sărbătoare, pseudo-bucurie. Artificial, asta e problema.

Anonim spunea...

Mai, Pasha, mai, eu acelasi sentiment l-am avut, stind de 1 decemberie in fotoliul meu moale din fata televizorului, la care ma uitam cu un fel de neimplinire. Si atunci am inceput sa ma gandesc cum isi aleg tarile zilele nationale. In mod normal zilele nationale sunt legate de niste victorii, impliniri. Dar nu stiu daca mai exista vreo tara care sa se sarbatoreasca intr-o zi de fosta victorie si fosta implinire, din care azi au mai ramas doar niste bucati de harta cipartita. Daca e s-o luam din alt punct de vedere, ma gandeam ca, probabil, a fost aleasa aceasta zi pentru ca reprezinta un ideal al Romaniei. Si totusi, in acest caz, ce trist este sa sarbatoresti in fiecare an un simbol doar, ce nu are o acoperire in viata reala si in geo-politica contemporana. Romanaia sa cresti MARE!

Unknown spunea...

vcoroban, tre să recunoaştem că e o întreagă modă cu zilele naţionale. oricum secolul XX a fost un puternic vârtej al emancipărilor naţionale, începutul lui, precum şi sfârşitul, ambele etape au prilejuit căderi ale imperiilor la nivel mondial. Noi facem parte din emanciparea naţiunilor slabe, probabil că ziua naţională a fost aleasă la repezeală, trebuia de umplut un gol în psihicul societăţii, iar 1dec a fost privit ca ceva convenabil, poate că, atunci când a fost aleasă această zi, unirea era privită ca ceva iminent, mai ales pentru anii 90, acum e mai anapoda.