martie 10, 2009

F*ck I did it Again

ies din pasajul subteran, cu ganduri clare: am luat  jafurile de uscatoare de par, aproape cele mai ieftine, dupa cum ma rugase fratemiu, jaru la gara sa prind un tîrtăbes pînă la ţară.

numai ca, nu stiu cum se face, dar la mijlocul scarilor (asta inca la pasajul subteran), ma apuca un fel de mila (cultivata in copilarie intr-un mod tampit), ma opresc si scot banutii din buzunarul de la cur, unde stateau de ceva vreme, si ii dau babei care statea cu mana intinsa. da, frumos, mare gest de cacat, plin de compasiune si toleranta economica, iei de la saraci si dai la draci, in cazul de fata eu sunt ala sarac. trebuie sa recunosc, nu am dat din toata inima cei 75 de bani, am avut o retinere si chiar mi-a parut rau dupa asta. de obicei imi pare rau cand dau bani la cersetori, un fel de masochism greu de explicat, dar am dat din mana si am zis ca fac "un bine". rahat cu apa rece.

cu mustrarile de rigoare care se reliefau in constiinata mea, urc scarile rapid, cu rucsacul in spate, numai ca la capatul scarilor, am vazut ceva cam dubios in toata tarasenia asta cu mila si m-am oprit. baba fusese schimbata de o tiganca cu un copil in brate, baba s-a tirat civilizat, tot tiganca era si baba, iar asta mi-a dat de banuit de la inceput.se pare ca rasizmul a functionat in favoarea mea in cazul de faţă, dar ineficient.

5 comentarii:

Anonim spunea...

haaa ai scris cu mana ta un gand de-al meu
desi de multe ori se bat doua ganduri in cap la mine: sentimentul (egoismul) autentic de a ajuta (deci a-mi demonstra superioritatea) cu compasiunea asta bagata in capul meu de mica...

Unknown spunea...

pentru orice dileme lexicologice: tîrtăbes este termenul idiot pentru microbus, inventat de Stati în dicţionarul lui Moldo-Românesc.
@iguana: apare si o dilema: cati bani sa le dai ca sa te simti implinit, dar in acelasi timp sa nu ramai falit?

Anonim spunea...

Dai bani la cersetori ca sa te simti tu bine, mancatzash. Nu o faci pentru ei ci doar si doar pentru tine.

Anonim spunea...

Fiindca esti absolut constient - banii merg la procurarea unui Q7. Si exista probabilitatea sa fii calcat de acest Q7 pe trecerea de pietoni, si daca nu stim sigur ce o sa fie cu tine - stim sigur ce o sa fie cu soferul acestui autocar...

Anonim spunea...

vorbim de egoism, oameni buni
cersetorii au fost inventati pentru a ne ridica stima de sine
nu vreau sa gandesc in extreme, insa cersetorii chiar sunt psihologi buni, asta atat timp cat nu sutn impusi sa faca asta
P.S. eu is unul din pacientii din palata 10 unde mergi diseara :P